چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟
مشاوره روانشناسی
چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟
چهار شنبه 18 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 389 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
2چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟

وقتی در سن رشد بودید ، نظم و انضباط برایتان چه مفهومی داشت ؟

آیا به معنای محروم شدن از چیزهای دلخواه بود ؟ یا انجام کارهای سخت و نامطلوب در خانه ؟ یا تنبیه ها و کلمات خشن ؟

در اینجا با هم به بعضی از مسایل پایه می پردازیم .

بنا به تعریف ، انضباط عبارت است از آموزش و پرورشی که نتیجه آن ، ایجاد تسلط بر خود ، شخصیت ، لیاقت و میل به پذیرش تسلط منطقی دیگران باشد .

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟ 4

 

به هر حال در عالم واقع این امر برای افراد مختلف ، معانی مختلفی دارد . احتمالا شما به عنوان یک والد ، انضباط را به این شکل در نظر می گیرید که : ” چه کار باید بکنم که نوجوانم به حرف های من گوش کند ؟ ” یا ” چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟ ”

ما برای این سوال یک جواب خیلی کوتاه داریم :  هیچ قانون مطلقی وجود ندارد . خانواده ها با هم فرق دارند و یک پاداش و تنبیه موثر در یک خانواده ، ممکن است در یک خانواده دیگر موثر نباشد .

وارد شدن کودک به سنین نوجوانی

وقتی بچه وارد سنین نوجوانی می شود ، در اغلب کارها قوانین هم تغییر می کنند . همان طوری که قبلا توضیح دادیم ، نوجوان ها چند مرحله متفاوت را در مسیر رشدشان طی می کنند . همزمان که رفتارشان تغییر می کند ، ممکن است لازم باشد که نحوه ایجاد انضباط هم متناسب با آن عوض شود .

در اینجا چند نمونه از رفتارهایی که می توانید در خلال سال هایی که پیش رو دارید ، از نوجوانتان انتظار داشته باشید ، ذکر سده اند .‌

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟

نوجوان ها تشنه آزادی اند ، حد و مرزها را می سنجند و ارزش های والدین را انکار می کنند . همچنین ممکن است شلخته باشند ، بهداشت را رعایت نمی کنند و وظایف محوله را انجام نمی دهند‌ . ( به ویژه وقتی پدر و مادر برایشان تکلیف خاصی را مشخص می کنند ) خواهر و برادرشان را اذیت می کنند ( حتی اگر بتوانند پدر و مادرشان را ) و اگر از آن ها انتقادی بشود یا برای انجام کاری به آن ها فشار بیاوریم ، ما را نادیده می گیرند .

بیشتر این رفتارهادر این از مرحله رشد ، طبیعی تلقی می شوند . حتی با وجود این ، و هر چند باید تا حد معینی رفتار آن ها را تحمل کنید اما معنی چنین تحملی این نیست که هر قدر آزادی خواستند به آن ها بدهید . والدین باید قوانین و محدودیت ها را تنظیم کنند و آن ها را به اجرا در آورند…با منطق و دلیل .

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

تغییر رفتار های نوجوان ها در اواسط نوجوانی

اما بر عکس در اواسط نوجوانی ، نوجوان ها به درجاتی ، رشد یافته تر هستند . آن ها کم کم با وجود خودشان کنار می آیند ، احتمالا در گروه دلخواهی از هم سالانشان پذیرفته می شوند و در نتیجه ، بیشتر توجهشان معطوف به خارج خانه می شود . بنابراین ، آرامش به خانواده برمی گردد و روابط ساده تر می شود .

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟ 1

اما حتی در بهترین شرایط هم ، دوره هایی از بازگشت به رفتار های اوائل نوجوانی وجود خواهد داشت . پس باید برای این موارد هم آمادگی داشته باشید . همچنین ، اگر والدین یا نوجوان آن ها به نوعی از مشکلات روحی و احساسی مبتلا باشند ، این دوره میانی می تواتد برای تمام خانواده یک دوره سراسر آشفتگی و پریشانی باشد .

مرحله بعدی ، اواخر نوجوانی است و در این مرحله ، نوجوان ها خیلی سربراه ترند . آن ها دارای نگاهی آینده نگر هستند و اغلب نقش های مهمی در خانواده ایفا می کنند‌ .

اما آن ها هم ممکن است تصمیم های نادرستی بگیرند . یا درمورد نحوه غلبه بر مشکلاتشان دچار شک و تردید شوند . به هر حال این سه مرحله نوجوانی با یکدیگر هم پوشانی دارند و در تمام این مراحل ، گاه آرامش و گه گاه طوفانی وجود خواهد داشت .

اجرای کار های انضباطی

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟ روابط بین خانواده ها به هر شکلی که باشد ، در هر حال اختلاف نظر بین نوجوان ها و والدین شان اجتناب ناپذیر است .‌‌‌ خوسبختانه بیشتر اختلاف ها بدون به جای گذاشتن هیچ مشکلی فروکش می کنند ولی بطور کلی ، در بعضی موارد والدین باید مواظب رفتار نوجوان هایشان باشند و آن ها را منضبط بار بیاورند .

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟ 3jpg

نوجوان ها به یک انضباط همیشگی از طرف والدینی که دوستشان داشته باشند ، نیاز دارند و در حقیقت ، انضباط یکی از بهترین راه های نشان دادن عشق شماست . فقدان انضباط می تواند باعث طغیان جدی فرد نوجوان شود .

احساس محروم ماندن از عشق ، یکی از بدترین احساس هایی است که انسان ممکن است داشته باشد .  پدر و مادر ، حتی المقدور باید در وظایف پدر و مادری و مسئولیت های ایجاد نظم سهیم باشند .

اگر شما و همسرتان متوجه شدید که تربیت فرزندان ، به جای اینکه شما را به یکدیگر نزدیک کند ، باعث فاصله افتادن در بین شما می شود ، شرکت در کلاس های مخصوص والدین ، یا کلاسهای ازدواج یا حتی مشاوره های رسمی و مدد گرفتن از مشاورین متخصص ، غالبا می تواند کمک کننده باشد .


 

مشاوره تلفنی روانشناسی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو




موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 828
بازدید کل : 40519
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 5
:: بازدید ماه : 828
:: بازدید سال : 3316
:: بازدید کلی : 40519